Η φλεγμονή είναι ένας από τους φυσικούς μηχανισμούς του σώματος για την αύξηση της ροής του αίματος – καθώς και των αντισωμάτων και των πρωτεϊνών – σε μια περιοχή για την καταπολέμηση λοιμώξεων, τραυματισμών ή τοξινών σε μια προσπάθεια να θεραπευτεί.

Όταν συμβαίνει περιστασιακά, γνωστή ως οξεία φλεγμονή, είναι μια ήπια κατάσταση (σκεφτείτε έναν μώλωπα ή πρησμένο αστράγαλο που διαρκεί μόνο λίγες μέρες). Αλλά όταν η φλεγμονή γίνεται χρόνια, μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα υγείας όπως καρδιακές παθήσεις, καρκίνο, χρόνιες παθήσεις του αναπνευστικού, αρθρίτιδα, Αλτσχάιμερ και εγκεφαλικό επεισόδιο.

Από την άλλη πλευρά, η τροφή είναι ένας από τους βασικούς φυσικούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να ελέγξουμε τη φλεγμονή στο σώμα. Υπάρχουν πολλά υγιή συστατικά που καταπολεμούν τη φλεγμονή, καθώς και μια σειρά από τρόφιμα που την επιδεινώνουν.

1.Σιρόπι καλαμποκιού (φρουκτόζη) – και άλλες μορφές προστιθέμενης ζάχαρης

Τα σάκχαρα σε τρόφιμα όπως οι συσκευασμένες μπάρες granola, τα δημητριακά και τα φανταχτερά ποτά καφέ μπορούν να αυξήσουν τη χρόνια φλεγμονή μέσω της απελευθέρωσης κυτοκινών και μπορούν επίσης να αυξήσουν την αρτηριακή πίεση, λέει ο ειδικός διατροφής Frances Largeman-Roth, RDN, συγγραφέας του Eating in Color.

Η κατανάλωση υπερβολικού σιροπιού καλαμποκιού ( φρουκτόζης) και άλλων μορφών σακχάρου μπορεί επίσης να αυξήσει τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2 και ακόμη και καρκίνου, προσθέτει ο Andrew Abraham, MD, ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Orgain.

Μην συγχέετε αυτά τα τρόφιμα με αυτά που περιέχουν φυσικά ζάχαρη, όπως φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και γαλακτοκομικά προϊόντα.

Μιλάμε για σάκχαρα που προστίθενται σε τρόφιμα και ποτά για να τα γλυκάνουν (εκτός από το μέλι, το οποίο έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τη φλεγμονή). Αν και δεν είναι ρεαλιστικό να κόβουμε όλα τα πρόσθετα σάκχαρα στη διατροφή μας, μπορούμε σίγουρα να μείνουμε για να μειώσουμε την καθημερινή μας πρόσληψη. Ξεκινήστε χρησιμοποιώντας λιγότερη ζάχαρη στον πρωινό σας καφέ και μειώστε το σταδιακά στο μηδέν.

Φροντίστε να διαβάσετε τις ετικέτες διατροφής.

2.Λιπαρά οξέα

Ενώ οι περισσότερες μάρκες έχουν αφαιρέσει λιπαρά οξέα – θα αναφέρονται ως μερικώς υδρογονωμένα λίπη στη λίστα συστατικών – από τα προϊόντα διατροφής τους, ορισμένα συσκευασμένα τρόφιμα εξακολουθούν να τα περιέχουν. Έχει διαπιστωθεί ότι τα λιπαρά οξέα προκαλούν συστηματική φλεγμονή στο σώμα και η κατανάλωσή τους έχει συνδεθεί με στεφανιαία νόσο.

3.Κατεργασμένοι κόκκοι

Η διαφορά μεταξύ ενός ολόκληρου κόκκου και ενός κατεργασμένου κόκκου είναι ότι ένας ολόκληρος κόκκος περιέχει ολόκληρο τον πυρήνα του.Τρόφιμα όπως καστανό ρύζι, πλιγούρι βρώμης και αλεύρι είναι όλα δημητριακά ολικής αλέσεως. Ένας κατεργασμένος κόκκος, από την άλλη πλευρά, αλέστηκε για να αφαιρεθεί το ινώδες πίτουρο και το πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά φύτρο.

Σκεφτείτε: λευκό αλεύρι, λευκό ψωμί, λευκό ρύζι. Οι εκλεπτυσμένοι κόκκοι είναι πιό ευκολόγευστοι και τρώγωνται πιό εύκολα και σε μεγαλύτερες ποσότητες οπότε παίρνετε επιπλέον κιλά που μπορούν να οδηγήσουν σε χρόνια φλεγμονή. Μελέτες δείχνουν επίσης ότι τα δημητριακά ολικής αλέσεως βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής στο σώμα.

Κόκκινο κρέας

Το κρέας έχει συνήθως υψηλά επίπεδα τόσο του αραχιδονικού οξέος όσο και του κορεσμένου λίπους που συμβάλλει αρνητικά στη φλεγμονή.Ένας εύκολος, γενικός τρόπος για την αντιμετώπιση της φλεγμονής είναι η κατανάλωση περισσότερων φυτικών τροφών.

Οι φυτικές πρωτεΐνες έχουν συνήθως σημαντικά χαμηλότερη ποσότητα λίπους, ιδιαίτερα κορεσμένο λίπος.

Οι φυτικές δίαιτες που περιλαμβάνουν επίσης πολλά φυλλώδη πράσινα και λαχανικά έχουν αντιφλεγμονώδη επίδραση στο σώμα. Αυτό, με τη σειρά του, ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο ασθένειας και ακόμη πιο σημαντικό, όσοι υιοθετούν περισσότερες φυτικές επιλογές στη διατροφή τους απλά αισθάνονται πολύ καλύτερα.

Write A Comment