Ερώτηση .: Μου είπαν ότι πρέπει να κάνω μια κετογονικη δίαιτα ( keto diet ) για να με βοηθήσει για την απώλεια βάρους . Τι είναι αυτό, και είναι καλύτερο αυτό για την απώλεια βάρους;

Απάντηση. H κετογόνος δίαιτα (Keto diet) έχει υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος και πρωτεΐνη και χαμηλή σε υδατάνθρακες. Τα περισσότερα από τα κύτταρα του σώματος προτιμούν να χρησιμοποιούν το σάκχαρο του αίματος (γλυκόζη) ως κύρια πηγή ενέργειας. Η keto diet αναγκάζει το σώμα σας να χρησιμοποιήσει ένα διαφορετικό είδος καυσίμου.

Αντί να προσφέρετε στο σώμα σας γλυκόζη από υδατάνθρακες, η διατροφή Keto βασίζεται στο συκώτι που διασπά το αποθηκευμένο λίπος σε μόρια που ονομάζονται κετόνες.
(Αυτή η διαδικασία ονομάζεται κετογένεση, εκεί προέρχεται το όνομα της δίαιτας).
Για τους περισσότερους ανθρώπους για να ξεκινήσουν να χρησιμοποιούν το αποθηκευμένο λίπος ως καύσιμο, πρέπει πρώτα να περιορίσουν την ημερήσια πρόσληψη υδατανθράκων σε λιγότερα από 20 έως 50 γραμμάρια, ανάλογα με το μέγεθος του σώματος. (Για να γίνει αντιληπτή η σύγκριση, μια μεσαίου μεγέθους μπανάνα έχει περίπου 27 γραμμάρια υδατάνθρακες.)

Αλλά αυτή είναι μια ιδιαίτερα εξατομικευμένη διαδικασία και κάποιοι άνθρωποι χρειάζονται μια πιο περιορισμένη διατροφή για να αρχίσουν να παράγουν αρκετές κετόνες. Χρειάζεται συνήθως δύο έως τέσσερις ημέρες για να φτάσει κάποιος σε κατάσταση κέτωσης (όταν το λίπος γίνει μια κύρια πηγή ενέργειας). Δεν υπάρχει έλλειψη σε κετο-εμπνευσμένες διατροφές .

Οι δίαιτες Atkins, South Beach και Paleo είναι μερικά από τα πιο γνωστά παραδείγματα.
Αλλά μια αληθινή κετογενής διατροφή είναι διαφορετική και απαιτεί έως και το 90% των ημερήσιων θερμίδων σας να προέρχονται από το λίπος. Αυτό είναι συχνά δύσκολο για τους ανθρώπους να διατηρήσουν.

Ωστόσο, η έρευνα έχει δείξει ότι οι άνθρωποι μπορούν να επιτύχουν ταχύτερη απώλεια βάρους με μια δίαιτα Keto σε σύγκριση με μια δίαιτα μείωσης των θερμίδων. Βραχυπρόθεσμα μια δίαιτα keto , είναι πιθανώς ασφαλής . Αλλά με την πάροδο του χρόνου, είναι δύσκολο να διατηρήσουμε το βάρος με αυτόν τον τρόπο.
Αν δοκιμάσετε μια δίαιτα κετο για να ξεκινήσετε τη μείωση του βάρους, επιλέξτε υγιεινοτερες πηγές λίπους και πρωτεϊνών, όπως ελαιόλαδο, αβοκάντο και ξηροί καρποί (αμύγδαλα, καρύδια).

Αλλά μετά από λίγες εβδομάδες, μεταβείτε σε μια διατροφή μειωμένων θερμίδων με μεσογειακό στυλ διατροφής και αυξήστε τη σωματική σας δραστηριότητα.
Αυτό θα σας βοηθήσει να διαχειριστείτε την απώλεια βάρους σας μακροπρόθεσμα.



Πηγή : Harvard health publishing

Write A Comment

error: Content is protected !!